Klantenservice
Veelgestelde vragen
Hieronder vind je de antwoorden op veelgestelde vragen over onze producten en diensten. Staat je vraag er niet bij, neem dan direct contact op met onze klantenservice. We nemen zo spoedig mogelijk contact met je op.
Contact & openingstijden
Hoe kan ik contact opnemen met Leeuwerik?
1) Telefonisch
Leeuwerik is telefonisch bereikbaar op werkdagen van 8.00 uur tot 17.30 uur onder de volgende telefoonnummers:
✓ Hoofdvestiging Eindhoven: 040-2905050
✓ Vestiging Hoevelaken: 033-2541054
✓ Vestiging Drachten: 0512-5828832) Contactformulier
Vul eenvoudig het contactformulier in en wij nemen zo snel mogelijk contact met je op. In de meest gevallen zal dit telefonisch zijn. Als je niet telefonisch bereikbaar bent, sturen wij je een e-mail.
Wanneer je de ingevulde contactgegevens verstuurd hebt dan ontvang je hiervan 2 bevestigingen:
1. Op een bedankpagina van de website ten teken ter bevestiging dat het bericht goed is ontvangen.
2. Een e-mailbericht op het opgegeven e-mailadres, zodat je de gestelde vraag altijd als ‘naslagwerk’ in je mailbox hebt zitten.Wat zijn de openingstijden van Leeuwerik?
Je kunt ons telefonisch bereiken op werkdagen van 08.00 tot 17.30 uur. Buiten kantooruren kun je altijd een e-mail sturen of het contactformulier invullen. Wij nemen zo spoedig mogelijk contact met je op.
Welke sluitingsdagen zijn er bij Leeuwerik?
Dag
Datum
Week
Soort dag
Maandag 1 april 2024 14 Pasen Donderdag 9 mei 2024 19 Hemelvaart Vrijdag 10 mei 2024 19 Brugdag Maandag 20 mei 2024 21 Pinksteren Woensdag 25 december 2024 52 Kerst Donderdag 26 december 2024 52 Kerst Vrijdag 27 december 2024 52 Kerst/Oud & Nieuw Maandag 30 december 2024 1 Kerst/Oud & Nieuw Dinsdag 31 december 2024 1 Kerst/Oud & Nieuw Woensdag 1 januari 2025 1 Nieuwjaarsdag Op sluitingsdagen vindt er geen verzending en geen bezorging plaats. Verzending vindt plaats op de eerstvolgende werkdag na de sluitingsdag. Bezorging vindt vervolgens plaats één dag na de verzenddag.
Op sluitingsdagen zijn wij niet telefonisch bereikbaar. Uiteraard zijn we wel bereikbaar per e-mail of via het contactformulier op de website. Wij nemen zo spoedig mogelijk contact met je op.
Kan ik een bestelling plaatsen buiten de openingstijden en op sluitingsdagen?
Buiten kantooruren, in het weekend, op nationale feestdagen en op sluitingsdagen kun je gewoon bestellingen plaatsen. Dat kan via de webshop, via e-mail of elektronisch (EDI). Je bestelling wordt op de eerstvolgende werkdag na de sluitingsdag in behandeling genomen. Telefonische orders kunnen uitsluitend op werkdagen, tijdens kantooruren worden aangenomen.
Klant worden & webshopaccount
Hoe kan ik klant worden bij Leeuwerik?
Vul alsjeblieft het formulier "Klant worden" in. Wij nemen zo snel mogelijk contact met je op. Wij streven ernaar om een aanvraag binnen 24 uur te beantwoorden.
Hoe kan ik toegang krijgen tot de webshop van Leeuwerik?
✓ Ben je nog geen klant? Vul dan eerst het formulier "Klant worden" in.
✓ Ben je al klant, maar heb je nog geen webshopaccount? Vul dan het formulier "Webshopaccount aanvragen" in. Wij maken het webshopaccount zo snel mogelijk aan en informeren je direct zodra je kunt inloggen.
✓ Ben je al klant en beschik je over een webshopaccount? Klik dan op de knop “Login” rechts bovenaan de webshop en vul je e-mailadres en wachtwoord in.Wat zijn de voordelen van een webshopaccount?
Een webshopaccount heeft onder andere de volgende voordelen:
✓ Je kunt 24/7 bestellen, op een voor jou geschikt moment.
✓ Met een webshopaccount kun je gebruik maken van bestellijsten wat het bestellen eenvoudiger en sneller maakt.
✓ Je hebt zicht op je eigen netto prijzen.
✓ Met een account heb je toegang op order- en factuurhistorie en orderstatus.Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Hoe kan dit opgelost worden?
Als je je wachtwoord vergeten bent, ga dan naar “Login” rechts bovenaan de webshop. Onder de velden “E-mailadres” en “Wachtwoord”, druk je op de link ‘wachtwoord vergeten?’. Volg de verdere instructies op het scherm om je wachtwoord opnieuw in stellen.
Ik heb een nieuw e-mailadres. Wat moet ik doen?
Je webshopaccount is gekoppeld aan je e-mailadres. Het e-mailadres kan door Leeuwerik worden aangepast, zodat je instellingen en bestelhistorie bewaard blijft. Stuur even een e-mail naar webshop@leeuwerik.nl.
Bestellen & retourneren
Hoe kan ik een bestelling plaatsen bij Leeuwerik?
Er zijn 4 manieren om een bestelling te plaatsen, namelijk:
✓ Via de webshop: Dit kan 24/7, het hele jaar door. Hiervoor moet je klant zijn en een webshopaccount hebben. Voor meer informatie zie: “Hoe kan ik toegang krijgen tot de webshop van Leeuwerik?”
✓ Telefonisch: Orders kunnen telefonisch worden doorgegeven op werkdagen tijdens kantooruren van 08.00 tot 17.30 uur.
✓ Per e-mail: Stuur een e-mail naar verkoop@leeuwerik.nl.
✓ Elektronisch (EDI): Maak je gebruik van Proteus ERP software voor het plaatsen van bestellingen? Dan zijn er mogelijkheden om inkooporders uit Proteus direct naar Leeuwerik door te zetten via EDI (Gatewise™; voorheen Trivest Connect). Wil je deze of andere mogelijkheden met elektronisch berichtenverkeer bespreken? Stuur ons dan alsjeblieft een e-mail naar webshop@leeuwerik.nl.Kan ik een bestelling plaatsen in de webshop als ik geen webshopaccount heb?
Nee, uitgezonderd staalartikelen. Staalartikelen kunnen ook zonder webshopaccount besteld worden. Zie ook: “Hoe kan ik toegang krijgen tot de webshop van Leeuwerik?”
Welke prijzen krijg ik te zien in de webshop?
Als je niet ingelogd bent, dan zie je bruto verkoopprijzen. Wanneer je ingelogd bent, dan zie je persoonlijke netto verkoopprijzen.
Bestellen is enkel mogelijk als je bent ingelogd. Zie ook: “Kan ik een bestelling plaatsen in de webshop als ik geen webshopaccount heb?”
Hoe kan ik een staal bestellen in de webshop?
Staalartikelen kunnen besteld worden vanaf de productpagina van het reguliere, originele product. Ze zijn dus niet afzonderlijk zichtbaar in de webshop. Als je bijvoorbeeld een staal nodig hebt van HPL met decor W10410, ga dan naar dit product en druk op de knop “Staal aanvragen”. Het staalartikel wordt dan aan de winkelmand toegevoegd. Wanneer deze knop er niet staat, dan is er voor het betreffende artikel geen staal beschikbaar/leverbaar. Bekijk de video over het bestellen van stalen voor meer informatie.
Is er voor elk artikel een staal leverbaar?
Nee, niet voor elk artikel is een staal leverbaar. Wanneer een staalartikel leverbaar is, dan staat er op de productpagina van het reguliere, originele product de knop “Staal aanvragen”. Staat deze knop er niet, dan is er voor het betreffende product geen staal leverbaar.
Zijn staalartikelen gratis?
Ja, staalartikelen zijn gratis en worden zonder verzendkosten opgestuurd.
Geldt er een maximum aantal voor staalartikelen?
Ja, je kunt per staalartikel maximaal 2 stuks bestellen. Er geldt geen maximum voor het aantal verschillende staalartikelen. Heb je meer nodig? Neem dan even contact met ons op. Gelieve hiervoor het contactformulier te gebruiken.
Tot hoe laat kan ik bestellen om het de volgende dag geleverd te krijgen?
✓ Op werkdagen van maandag tot en met vrijdag voor 17.00 uur besteld, volgende werkdag in huis!
✓ De 24-uurs levering geldt voor voorradige artikelen. Voor niet voorradige artikelen geldt een langere levertijd die afhankelijk is van het product.
✓ Heb je verschillende artikelen besteld die niet allemaal (voldoende) op voorraad zijn, dan wordt in overleg bepaald of een eventuele deellevering je verder kan helpen. Zie ook: “Kan ik een deel van de bestelling vooruit geleverd krijgen?”
✓ Bovenstaande levervoorwaarden gelden uitsluitend voor reguliere artikelen en niet voor bestellingen met staalartikelen. Voor staalartikelen geldt een gemiddelde levertijd van 2 tot 3 werkdagen.
✓ Voor afhalen geldt dat bestellingen tot 16.00 uur op werkdagen in aanmerking komen voor afhaling op dezelfde dag in overleg met de binnendienst. Bestellingen na 16.00 uur op werkdagen zijn voor afhaling de volgende werkdag.Kan ik een deel van de bestelling vooruit geleverd krijgen?
In veel voorkomende gevallen zal dit geen probleem zijn. Dit wordt echter in overleg bepaald. Onze mensen van de verkoop binnendienst nemen hiervoor contact met je op zodra zij de order in behandeling nemen.
Ontvang ik een orderbevestiging?
Ja, nadat wij jouw bestelling hebben geaccepteerd.
Na het plaatsen van een bestelling ontvang je van ons de volgende berichten:
1. Een geautomatiseerde e-mail vanuit de webshop wanneer je bestelling correct is geplaatst en in behandeling zal worden genomen. Dit is geen orderbevestiging.
2. Een orderbevestiging, waarin onder meer de bestelde artikelen, het aantal, de leverdatum en eventuele deelleveringen worden bevestigd.Kan ik mijn bestelling afhalen?
Ja, dat kan bij onze hoofdvestiging in Eindhoven. Je kunt dit aangeven bij het plaatsen van een bestelling in de webshop.
Let op: voor afhalen gelden de volgende voorwaarden:
✓ Bestellingen tot 16.00 uur op werkdagen komen in aanmerking voor afhaling op dezelfde dag. Bestellingen na 16.00 uur op werkdagen zijn voor afhaling de volgende werkdag.
✓ Leeuwerik neemt telefonisch contact met je op als de bestelling klaar ligt voor afhaling. Kom alsjeblieft niet naar de afhaallocatie voordat je bericht hebt ontvangen. Je bestelling ligt dan vermoedelijk nog niet klaar met wachttijd tot gevolg.Kan ik mijn order annuleren?
Zodra de bestelling is geplaatst, kan deze niet meer door jezelf geannuleerd worden in de webshop. Of annulering nog mogelijk is, zal afhangen van de specifieke situatie. Gelieve hiervoor te allen tijde telefonisch contact op te nemen met de binnendienst.
Wat zijn de bezorgkosten?
Boven € 450,- netto orderwaarde leveren wij in één levering franco op jouw adres in Nederland (met uitzondering van de Waddeneilanden). Bij orders onder € 450,- rekenen wij een bijdrage van € 67,50.
Hoe krijg ik inzage in de Algemene Voorwaarden van Leeuwerik?
Als je klant bent bij Leeuwerik dan heb je de Algemene Voorwaarden in kunnen zien en geaccepteerd. Dit is onderdeel van het formulier "Klant worden".
Ik wil iets retourneren. Hoe ga ik te werk?
Gelieve je retourverzoek eerst per e-mail aan te melden; gebruik hiervoor dit e-mailadres: verkoop@leeuwerik.nl. Gelieve de volgende gegevens te vermelden:
✓ De bedrijfsnaam.
✓ Naam en telefoonnummer van de contractpersoon.
✓ Het ophaaladres.
✓ De artikelen die je retour wenst te sturen (vermeld alsjeblieft de artikelnummers die op de orderbevestiging/factuur zijn vermeld).
✓ De aantallen per retour gemeld artikel.
✓ De reden van de retour.Er wordt in overleg bepaald of de artikelen retour gestuurd kunnen worden en/of wanneer ze opgehaald zullen worden. Voor retourproducten geldt dat deze tegen 80% gecrediteerd worden en de kosten van het retourhalen kunnen verrekend worden. Dit alles natuurlijk in goed overleg. Hiervoor wordt zo spoedig mogelijk contact met je opgenomen door de mensen van onze binnendienst.
Betalen
Hoe kan ik bestellingen betalen?
Als klant van Leeuwerik kun je bestellingen op rekening afnemen. Over de betalingscondities worden vooraf duidelijke afspraken gemaakt met Leeuwerik.
Kan ik betalen met iDeal, creditcard of PayPal?
Nee, vooralsnog bieden wij geen betalingsmogelijkheden aan voor vooruitbetaling in onze webshop. Wanneer je klant bent van Leeuwerik wordt er op rekening geleverd en gelden de overeengekomen betalingscondities.
Cookies & privacy
Voldoet Leeuwerik aan de AVG wetgeving (Privacy verklaring)?
Leeuwerik hecht veel waarde aan de bescherming van jouw persoonsgegevens en voldoet aan alle punten die de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG-wetgeving) daar aan stelt.
In onze privacyverklaring vind je alle informatie over de maatregelen die wij nemen ter bescherming van persoonsgegevens.
Worden er cookies geplaatst en wat doet Leeuwerik ermee?
Leeuwerik gebruikt functionele, analytische en tracking cookies. Een cookie is een klein tekstbestand dat bij het eerste bezoek aan deze website wordt opgeslagen in de browser van uw computer, tablet of smartphone. Leeuwerik gebruikt cookies met een puur technische functionaliteit. Deze zorgen ervoor dat de website naar behoren werkt en dat bijvoorbeeld je voorkeursinstellingen onthouden worden. Daarnaast plaatsen we cookies die je surfgedrag bijhouden, zodat we op maat gemaakte content kunnen aanbieden.
Bekijk onze cookieverklaring voor meer informatie.
Hoe kan ik mijn cookie-instellingen wijzigen?
Bij het eerste bezoek aan onze website hebben wij je al geïnformeerd over welke cookies wij gebruiken en toestemming gevraagd voor het plaatsen ervan.
Je kunt je cookie-instellingen bekijken, wijzigen en intrekken in onze cookieverklaring.
- Klantenservice
- Klant worden
- Webshopaccount aanvragen
- Veelgestelde vragen